Copywriting

Behalve als journalist en columnist, is Frank Breukelman ook actief als copywriter. Als afgestudeerd communicatie- en informatiewetenschapper beschikt hij over een schat aan wetenschappelijke kennis over zaken als functionele tekstanalyse, ‘performative discourse’ en allerlei andere taalgerelateerde processen. Daarbij is hij een geboren schrijver en maakt hij met veel plezier gebruik van zijn creativiteit, taalgevoel en inlevingsvermogen.

Copywriting: werkwijze

Bij het in opdracht schrijven van teksten met commerciële doeleinden leeft Frank zich niet alleen in de opdrachtgever in, maar verplaatst hij zich bovenal in de beoogde doelgroep. Het schrijven van een succesvolle tekst, zowel journalistiek als commercieel, begint immers te allen tijde met een contextanalyse. Wat is het onderwerp, wie is precies de boodschapper en wie behoort er tot de exacte doelgroep? Vervolgens worden de verschillende doelen vastgesteld (organisatiedoelen, communicatieve doelen en consecutieve doelen), waarna het tijd is om te bepalen welke ‘textual acts’ kunnen bijdragen aan het bereiken van deze doelen. Nadat dit alles keurig schematisch is vastgelegd, laat Frank zijn creatieve geest de vrije loop en verbindt de genoemde tekstelementen tot een goed lopend en prettig leesbaar verhaal. Vanzelfsprekend worden de teksten geoptimaliseerd voor zoekmachines: SEO-schrijven behoort tevens tot de vaardigheden van Frank.

Meer weten? Neem dan gerust contact op!